دیابت و کم شنوایی

دیابت و کم شنوایی

دیابت و کم شنوایی 

اگر دیابت دارید ، دو برابر بیشتر احتمال دارد کم شنوایی را تجربه کنید. علائم اولیه و اقداماتی که باید انجام دهید را بیاموزید.

بیش از 37 میلیون نفر در ایالات متحده دیابت دارند و یک مطالعه اخیر نشان داده است که کاهش شنوایی در افراد دیابتی دو برابر بیشتر از افرادی است که دیابت ندارند. همچنین، از 133 میلیون بزرگسال در ایالات متحده که به پیش دیابت مبتلا هستند، میزان کاهش شنوایی 30 درصد بیشتر از افراد دارای قند خون طبیعی (قند خون) است. در حال حاضر، ما نمی دانیم دیابت چگونه با کاهش شنوایی ارتباط دارد. این احتمال وجود دارد که سطوح بالای گلوکز خون مرتبط با دیابت باعث آسیب به رگ های خونی کوچک در گوش داخلی شود، مشابه روشی که دیابت می تواند به چشم ها و کلیه ها آسیب برساند. اما باید تحقیقات بیشتری انجام شود تا مشخص شود چرا افراد مبتلا به دیابت میزان کم شنوایی بالاتری دارند.

از آنجایی که ممکن است به آرامی اتفاق بیفتد، علائم کم شنوایی اغلب به سختی قابل توجه است. در واقع، اعضای خانواده و دوستان گاهی اوقات قبل از اینکه فرد دچار کم شنوایی می شود، متوجه آن می شوند.

علائم 

به طور مکرر از دیگران می خواهند که خود را تکرار کنند

مشکل دنبال کردن مکالمه‌هایی که بیش از دو نفر در آن شرکت دارند

فکر می کنم که دیگران زمزمه می کنند

مشکلات شنوایی در مکان های پر سر و صدا مانند رستوران های شلوغ

مشکل در شنیدن صدای زنان و کودکان کوچک

بلند کردن صدای تلویزیون یا رادیو  در حالی که برای دیگرانی که در این نزدیکی هستند بسیار زیاد است

در صورت مشکوک شدن به کم شنوایی چه کاری باید انجام دهم؟

با پزشک  خود صحبت کنید. سپس ممکن است بخواهید از متخصص شنوایی مانند شنوایی سنج،  توزیع کننده سمعک دارای مجوز، یا یک پزشک متخصص  شنوایی کمک بگیرید. از یک معاینه کامل شنوایی، در مورد کم شنوایی خود اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. همچنین به شما گفته می شود که برای درمان آن چه کاری می توان انجام داد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.