روش نوین انسولین درمانی

روش نوین انسولین درمانی

بهبود انسولین درمانی با شیوه ای نوین

افراد مبتلا به دیابت که از انسولین استفاده می کنند، اکنون می توانند سطح قند خون خود را از طریق یک روش مصنوعی جدید کنترل کنند.

این توسعه جدید این قدرت را دارد که به طور خودکار قند خون را در صورت افزایش یا کاهش تنظیم کند.

دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا سنسورهای مصنوعی ایجاد کرده اند که قادر به تشخیص قند هستند.

این روش مصنوعی از روش های طبیعی استفاده می کند و عناصر مصنوعی کم تری را در مقایسه با سایر فرآیندها ارائه می دهد.

پروفسور مایکل آویسی، استاد دانشگاه، گفت: “دلیل مهم بودن انسولین پاسخگو به گلوکز این است که بزرگترین مانع برای استفاده موثر از انسولین، به ویژه در دیابت نوع 1، ترس از عواقب افزایش  و کاهش قند خون است. ”

نتایج فوری هیپوگلیسمی شامل هذیان، تشنج، غش و در موارد شدید تر می تواند باعث کاهش حافظه شود.

در حالی که، قند خون بالا می تواند باعث مشکلات بینایی شدید، سکته مغزی و قطع عضو شود.

پروفسور ویس می گوید: “وعده این نوع انسولین” هوشمند “این است که مراقبت از دیابت را تغییر می دهد، بنابراین مردم دیگر نگران نباشند.”

وی افزود: با اختراع ما، ما تصور می کنیم که وقتی قند خون پایین می آید، لولا بسته می شود، اما کارهای زیادی برای اثبات اصل ما به یک محصول مورد تأیید FDA انجام می شود.

دکتر سی.رونالد خان، مسئول مرکز دیابت جوسلین در دانشکده پزشکی هاروارد گفت: “در مطالعه اخیر آزمایشگاه ویس، نمونه ای از مرحله هیجان انگیز بعدی توسعه انسولین، یعنی توسعه آنالوگ انسولین را مشاهده می کنیم. که از طریق اصلاح شیمیایی می تواند سطح قند موجود در خون را حس کند.

“در حالی که آنالوگ فعلی برای احساس فروکتوز طراحی شده است، به نظر می رسد که از همین روش می توان برای توسعه آنالوگ هایی برای  بررسی گلوکز استفاده کرد.

“آیا این ها می توانند به اندازه کافی حساس باشند تا با تغییرات در محدوده فیزیولوژیکی تعدیل شوند، هنوز مشخص نیست، اما اگر چنین باشد، این یک ابزار مهم جدید در مدیریت دیابت خواهد بود.”

کل مطالعه تحقیقاتی در مجله PNAS قابل دسترس است.

 

منبع: The Global Diabetes Community

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.