استرس

دیابت و استرس

استرس و دیابت

استرس باعث دیابت نمی شود، اما می تواند بر سطح قند خون شما و نحوه مراقبت از وضعیت شما تأثیر بگذارد.

داشتن دیابت برای مدیریت در کنار فراز و نشیب های عادی زندگی خود می تواند عامل استرس باشد. زندگی با آن همیشه آسان نیست و زمانی که بسیاری از مردم آن را درک نمی کنند، ممکن است سخت تر شود.

شما نمی توانید از موقعیت های استرس زا اجتناب کنید، اما کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا راحت تر با آن کنار بیایید. این به جلوگیری از ایجاد استرس و تأثیر بر سلامت عاطفی شما کمک می کند.

دریابید که استرس چیست، چگونه بر دیابت تأثیر می گذارد و چه کاری می توانید انجام دهید تا شرایط را تغییر دهید. ما برای کمک اینجا هستیم.

اضطراب چیست؟

استرس نحوه واکنش بدن و ذهن شما به موقعیت های جدید یا دشوار است. ممکن است چیزی کوتاه مدت باشد مانند نگرانی در مورد ارائه ای که روز بعد در محل کار ارائه می دهید. یا رفتن به مهمانی که در آن افراد زیادی را در آخر هفته نمی شناسید. همچنین می تواند چیزی فیزیکی مانند تصادف یا بیماری باشد.

یا ممکن است در مورد چیزهایی مانند پول، رابطه یا کنار آمدن با از دست دادن یکی از نزدیکان، نگرانی های کمتر فوری اما دائمی تری داشته باشید.

استرس می تواند شما را از لحاظ جسمی، عاطفی و ذهنی تحت تاثیر قرار دهد.

اضطراب چگونه بر دیابت تأثیر می گذارد؟

اگر احساس استرس می کنید، بدنتان هورمون های استرس مانند کورتیزول و آدرنالین ترشح می کند. این باید برای پاسخ «جنگ یا گریز» انرژی شما را تقویت کند. اما هورمون‌ها در واقع کارکرد صحیح انسولین را سخت‌تر می‌کنند که به عنوان مقاومت به انسولین شناخته می‌شود. از آنجایی که انرژی نمی تواند وارد سلول های شما شود، سطح قند خون شما افزایش می یابد.

اگر سطح قند خون شما بیش از حد بالا برود، به آن هیپر (با نام کامل هیپرگلیسمی) می گویند. ما اطلاعات بیشتری در مورد هایپرها، نحوه اجتناب از آنها و نحوه درمان آنها داریم.

اگر استرس از بین نرود، می تواند سطح قند خون شما را بالا نگه دارد و شما را در معرض خطر عوارض دیابت قرار دهد. همچنین می تواند بر خلق و خوی شما و نحوه مراقبت از خود تأثیر بگذارد که می تواند بر سلامت عاطفی شما تأثیر بگذارد.

اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای کاهش فشار انجام دهید.

استرس ناشی از دیابت

دیابت اغلب دلیل استرس است، به ویژه در روزهای اولیه که به تازگی تشخیص داده شده است. توجه دقیق به آنچه می خورید و داشتن بسیاری از چیزهای جدید برای یادگیری و به خاطر سپردن می تواند بسیار سخت باشد. ممکن است به این معنی باشد که اکنون باید سطح قند خون خود را زیاد چک کنید یا هر روز به خودتان تزریق کنید. نگرانی در مورد اینکه نتایج چه خواهد گفت یا احساس اضطراب در مورد سوزن ها می تواند واقعاً استرس زا باشد.

برخی از افراد مبتلا به دیابت نگران داشتن هیپوپوست نیز هستند – زمانی که سطح قند خون شما خیلی پایین می‌آید. این می تواند استرس زا باشد که بدانیم چه زمانی ممکن است اتفاق بیفتند و زمانی که آنها را مدیریت کنیم. ممکن است این را بشنوید که به آن اضطراب کم می گویند و کارهایی وجود دارد که می توانید برای مدیریت این احساسات انجام دهید.

گاهی اوقات برخی از افراد ممکن است دچار دیابت خود شوند و از ابتلا به آن احساس ناامیدی و ناراحتی کنند. برخی از افراد نگران عوارض آن هستند و برخی احساس گناه می کنند اگر شیوه مدیریت دیابتشان از مسیر درست خارج شود. این احساس غرق شدن نیز می‌تواند زمانی بدتر شود که استرس زیادی را احساس می‌کنید، زمانی که مراقبت از دیابت و همچنین هر چیز دیگری بیش از حد می‌شود.

اگر گهگاهی چنین احساسی داشته باشید قابل درک است – این به عنوان پریشانی دیابت شناخته می شود و شما تنها نیستید. اگر این پریشانی را مدیریت نکنید، ممکن است اوضاع بدتر شود و منجر به فرسودگی شغلی شود. بنابراین با تیم مراقبت های بهداشتی خود در مورد آن صحبت کنید و راهنمایی دریافت کنید.

آیا استرس می تواند باعث دیابت شود؟

استرس به تنهایی باعث دیابت نمی شود. اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است بین استرس و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ارتباط وجود داشته باشد.

محققان ما فکر می‌کنند که سطوح بالای هورمون‌های استرس ممکن است سلول‌های تولیدکننده انسولین در لوزالمعده را از عملکرد مناسب بازدارد و میزان انسولین تولیدی آنها را کاهش دهد. به نوبه خود، این ممکن است به توسعه دیابت نوع 2 کمک کند.

ما همچنین در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا افرادی که بیش از حد کورتیزول ترشح می کنند در معرض خطر ابتلا به نوع 2 هستند یا خیر.

پرخوری زمانی که استرس دارید نیز می تواند عاملی در ابتلای افراد به دیابت نوع 2 باشد. برخی از افراد با خوردن بیشتر به استرس واکنش نشان می دهند و این می تواند منجر به افزایش وزن آنها شود. ما اطلاعات بیشتری در مورد مدیریت احساسات در مورد غذا داریم.

چگونه با استرس کنار بیاییم؟

همه افراد به روش های مختلف با موقعیت های استرس زا کنار می آیند. اگر می‌خواهید نحوه واکنش خود را تغییر دهید تا کارها آسان‌تر شود، ابزار مدیریت استرس را در منطقه یادگیری ما امتحان کنید. به سوالاتی در مورد نحوه برخورد با نیازهای مدیریت شرایط خود پاسخ دهید تا برنامه عملی به دست آورید که به شما کمک کند موقعیت های استرس زا را ساده کنید.

همه افراد به روش های مختلف با موقعیت های استرس زا کنار می آیند. اگر می‌خواهید نحوه واکنش خود را تغییر دهید تا کارها آسان‌تر شود، ابزار مدیریت استرس را در منطقه یادگیری ما امتحان کنید. به سوالاتی در مورد نحوه برخورد با نیازهای مدیریت شرایط خود پاسخ دهید تا برنامه عملی به دست آورید که به شما کمک کند موقعیت های استرس زا را ساده کنید.

اما ما می دانیم که همیشه به این آسانی نیست. اگر مشغله زیادی در محل کار یا مراقبت از خانواده دارید، ممکن است فراموش کنید که غذا بخورید یا دارو مصرف کنید.

مهم است که بین مراقبت از خود تعادل برقرار کنید بدون اینکه فشار زیادی به خود وارد کنید تا همه چیز را به خوبی انجام دهید. این می تواند به استرس اضافه یا منجر شود. اما خوب است بدانیم که چقدر راحت می توان به این عادت اجازه داد که خودمراقبتی دیابت در مواقع استرس از بین برود.

خواب کافی و ایجاد ورزش، استراحت و زمان استراحت در برنامه روزانه به برخی افراد کمک می کند تا بهتر با استرس کنار بیایند.

اگر متوجه شدید که استرس بر نحوه مدیریت دیابت شما تأثیر می گذارد، تیم دیابت شما ممکن است بتواند در مورد اینکه چه چیزی می تواند کمک کند به شما مشاوره دهد. به عنوان مثال، آنها می توانند به شما کمک کنند تا زمانی که ممکن است نیاز به تنظیم انسولین خود داشته باشید، تمرین کنید.

اما فراموش نکنید که می‌توانید با یکی از مشاوران ما نیز چت کنید، آنها مهارت‌های مشاوره دارند، با تماس با خط راهنمایی ما. همچنین در انجمن پشتیبانی آنلاین ما با استقبال گرم و حمایت سایر افراد مبتلا به دیابت روبرو خواهید شد که می دانند در چه شرایطی هستید. آنها می توانند نکاتی را ارائه دهند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

مهم نیست آنچه که در مورد آن استرس دارید ممکن است به دیابت مرتبط نباشد. دریافت پشتیبانی برای مدیریت آن مهم است. دریافت حمایت ممکن است به شما کمک کند در مورد نحوه واکنش خود به استرس و فکر کردن در مورد چیزها – و آنچه می توانید تغییر دهید تا کارها آسان تر شود فکر کنید.

ما اطلاعات بیشتری در مورد شروع آن مکالمه داریم – با نکاتی در مورد نحوه صحبت در مورد دیابت و احساس آن – چه با تیم حرفه ای مراقبت های بهداشتی، خانواده یا رئیس شما در محل کار.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.