درمان زخم با نور قرمز

درمان زخم با نور قرمز

درمان با نور قرمز روشی طبیعی و ایمن برای تسریع روند بهبودی سوختگی ها، زخم ها، برش های جراحی و جای زخم است که در مطالعات بالینی متعددی نشان داده شده است. بیمارانی که پس از جراحات و روش‌های پزشکی بهبود می‌یابند، درد و التهاب بسیار کمتری را تجربه کرده‌اند و نتایج بهبودی سریع‌تری در هنگام استفاده از نور قرمز دارند.

نور درمانی به یک راه حل درمانی طبیعی و مسکن محبوب برای همه افراد از ورزشکاران حرفه ای گرفته تا سالمندان مبتلا به آرتریت تبدیل شده است. و همه بدون عوارض جانبی و خطرات عمده سلامتی که با داروهای مسکن تجویزی و روش‌های تهاجمی به شما وارد می‌شود.

این مقاله آموزشی به بررسی خواص درمانی نور قرمز بخصوص برای درمان سوختگی، التیام زخم و اسکار، بهبودی پس از جراحت و جراحی و مدیریت درد و التهاب می پردازد.

چگونه نور قرمز زخم های پوستی را بهبود می بخشد و جای زخم را کاهش می دهد؟

اگر با نور قرمز آشنایی ندارید، تعریف کوتاهی از آن این است: نور قرمز درمانی طبیعی، غیر تهاجمی و بدون دارو است. دستگاهی مانند Joovv طول موج های ایمن و متمرکز نور طبیعی درمانی را به پوست و سلول های شما می رساند، جایی که استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد و تولید انرژی سلولی (آدنوزین تری فسفات یا ATP) را تحریک می کند. این به بدن شما کمک می کند تا خود را تقویت کند، سریع تر بازسازی و التیام یابد و درد و التهاب را کاهش دهد.

کاهش التهاب برای اثرات درمانی نور قرمز مرکزی است. پس از جراحات و عمل ها، التهاب و تورم شایع است و درد ایجاد می کند، فعالیت را کاهش می دهد و روند بهبود را کند می کند. درمان با نور قرمز در آزمایش‌های متعددی برای کاهش التهاب حاد و مزمن نشان داده شده است. مطالعات روی درمان با نور قرمز و ترمیم زخم همچنین نشان داده است که چگونه سلول‌هایی که در معرض نور طبیعی قرار می‌گیرند، رگ‌های خونی جدید، فیبروبلاست‌های جدید (که کلاژن و فیبرهای همبند را برای بهبود زخم‌ها ایجاد می‌کنند) و تشکیل بافت جدید تولید می‌کنند که همگی منجر به نتایج سریع‌تر و قوی‌تر بهبود می‌شوند.

التیام زخم ها و بریدگی ها

درمان با نور قرمز دارای سابقه بالینی قوی در بهبود زخم‌ها و بریدگی‌ها و کمک به بهبود سریع‌تر بیماران از جراحی، با درد و التهاب کمتر است.

محققان دریافتند که در طول کارآزمایی‌ها و مطالعات، درمان با نور قرمز به طور قابل‌توجهی استحکام کششی و انقباض زخم را افزایش می‌دهد تا نتایج بهبود سریع‌تر و مؤثرتر در سراسر بدن به دست آید.

بهبودی سریعتر و با درد کمتر بعد از جراحی با نور درمانی

مروری که در بالا ذکر شد همچنین به این نتیجه رسید که درمان با نور قرمز یک کمک درمانی مؤثر برای برش‌های باز و برش‌های بخیه‌شده ناشی از جراحی و عمل است. این نتایج برای بیماران و پزشکانی که امیدوارند روند بهبودی جراحی را بهبود بخشند و درد و التهاب را با درمان‌های ایمن و طبیعی محدود کنند، بسیار امیدوارکننده است.

در مطالعات ، بیماران و پستاندارانی که پس از جراحی و زخم‌ها بهبود می‌یابند، درد کمتر و بهبود سریع‌تری را با کمک درمان‌های نور قرمز طبیعی تجربه کرده‌اند.

درمان با نور قرمز برای بهبود برش های بعد از جراحی

بهبودی پس از جراحی های تهاجمی، به ویژه در مکان هایی مانند جناغ و قفسه سینه، منبع اصلی درد و ناتوانی میلیون ها نفر در سال است. داروهای تجویزی درد و التهاب NSAID در بهترین حالت سابقه متفاوتی دارند، با خطرات و عوارض جانبی زیاد.

درمان با نور قرمز ظاهر جای زخم را بهبود می بخشد

در بسیاری از صدمات پوستی – اعم از سوختگی یا بریدگی یا اسکار جراحی – یک زخم ماندگار (و معمولاً ناخواسته) وجود دارد. دانشمندان مطالعاتی انجام داده اند که به بررسی اثرات نور قرمز بر کاهش ظاهر زخم ها می پردازند.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.