تحقیقات کشف درمان دیابت نوع 1

تحقیقات کشف درمان دیابت نوع 1: آیا دانشمندان راهی برای درمان دیابت نوع ۱ یافته‌اند؟ آیا متخصصین به کمک کاشتن (ایمپلنت) سلول‌هایی که به تولید انسولین کمک می‌کنند، بیماری را متوقف می‌کنند.

درمان دیابت نوع 1
درمان دیابت نوع 1

تحقیقات کشف درمان دیابت نوع 1

دانشمندان توانستند به کمک «سلول‌های تولیدکننده انسولین»، دیابت نوع ۱ را به مدت حداقل ۶ ماه متوقف کنند؛ به کمک این روش یک گام به درمان این بیماری نزدیک‌تر شده‌ایم. متخصصینی از بیمارستان‌ها و مؤسسات آمریکا از قبیل دانشگاه هاروارد، موفق شدند سلول‌هایی درون بدن موش‌ها بکارند که بلافاصله شروع به تولید انسولین درون بدن می‌کنند. همچنین تیم تحقیق توانستند از طریق غیرفعال کردن سیستم ایمنی بدن، مانع از از بین بردن سلول کاشته شده توسط سیستم ایمنی بدن شوند. همه اینها به این معناست که به درمان قطعی دیابت نوع یک- که فقط در انگلستان ۴۰۰هزار نفر به آن مبتلا هستند- یک قدم نزدیک‌تر شده‌ایم.

آزمایش توقف ۶ ماهه و درمان دیابت نوع ۱

دانشمندان در حال حاضر به دنبال تکرار کردن آزمایش بر روی انسان هستند تا از مؤثر بودن این روش بر روی انسان نیز اطمینان یابند.

نتایج این تحقیق مبنی بر اینکه دانشمندان روش جدیدی برای تولید انبوه سلول‌های تولیدکننده انسولین کشف کرده‌اند، در پایان سال ۲۰۱۴ در رسانه‌ها منتشر گردید.

داگ ملتون استاد دانشگاه هاروارد و مسئول این تیم تحقیقاتی، از زمانی که فرزندش سم در اوان کودکی به دیابت نوع ۱ مبتلا گردید، در حال پژوهش و تحقیق برای یافتن درمان دیابت نوع ۱ بوده است.

سلول‌های پانکراس مورد استفاده برای انجام این تحقیق، توسط پروفسور ملتون از سلول‌های بنیادین انسان تولید شده بودند. وقتی سلول‌ها درون بدن موش‌ها قرار گرفتند، سلول‌ها در پاسخ به سطح گلوکوز خون فوراً شروع به تولید انسولین کردند و توانستند به مدت ۱۷۴ روز – طول دوران تحقیق- سطح گلوکوز خون را در «محدوده سالم» نگه دارند.

نتایج این تحقیق که توسط مؤسسه جِی‌دی‌آراف تأمین مالی شده است، در دو ژورنال نیچر مدیسین و نیچر بیوتکنولوژی چاپ شدند.

 

کنترل بیماری دیابت نوع 1
کنترل بیماری دیابت نوع 1

کنترل بیماری دیابت نوع 1 چگونه است

جولیا گرین‌اشتین قائم‌مقام تحقیقات اکتشافی مؤسسه جِی‌دی‌آراف می‌گوید: «درمان به کمک روش کپسوله کردن سلول‌ها در آلژینات‌ها، پتانسیل این را دارد که به عنوان روش اصلی درمان مبتلایان دیابت نوع ۱ درآید. این روش درمانی کمک می‌کند تا انسولین مورد نیاز بدن برای مدت طولانی تأمین شود بدون اینکه نیازی باشد تا سیستم ایمنی بدن بیمار غیرفعال گردد. جِی‌دی‌آراف از نتایج این پژوهش هیجان‌زده است و ما امیدواریم این نتایج مثبت را در کارآزمایی‌های بالینی بر روی انسان نیز شاهد باشیم تا بتوانیم این روش را به عنوان روش قطعی درمان دیابت نوع ۱ معرفی کنیم.»

دنیل اندرسون استاد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه ام‌آی‌تی و یکی از اعضای تیم تحقیق می‌گوید: «ما از نتایج این تحقیق هیجان‌زده شده‌ایم و برای توسعه هرچه بیشتر این فناوری سخت تلاش خواهیم کرد.»

کلینیک دیابت کرج با سال ها سابقه در زمینه درمان بیماری دیابت و همچنین بهره گیری از پزشکان متخصص در زمینه بیماری دیابت در استان البرز فعالیت دارد. در این کلینیک خدماتی از قبیل : تشخیص دیابت و غربالگری دیابت، چکاب های فردی دیابت، ارائه رژیم غذایی دیابت، کنترل تغذیه بیمار دیابتی، درمان زخم پای بیمار دیابتی و … انجام میپذیرد.  شما عزیزان می توانید با مراجعه به کلینیک و یا تماس با کلینیک نسبت به تعیین وقت ویزیت اقدام نمایید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.