اختلال نعوظ و دیابت

اختلال نعوظ و دیابت

اختلال نعوظ و دیابت

اختلال نعوظ یک مشکل رایج برای مردان مبتلا به دیابت است – اما غیر قابل حل نیست. روش های پیشگیری، گزینه های درمانی مناسب و مشورت با روانشناس ها را در نظر بگیرید تا به راحتی این مشکل را حل کنید.

مشکلات نعوظ که اختلال نعوظ یا ED نیز نامیده می شود، در مردان مبتلا به دیابت رایج است. به خصوص کسانی که دیابت نوع 2 دارند. قند خون بالا در مدت طولانی می تواند به اعصاب و رگ های خونی آسیب برساند. این آسیب باعث ایجاد مشکلاتی در ایجاد یا ثابت نگه داشتن نعوظ به اندازه کافی برای رابطه جنسی می شود.

اختلال نعوظ همچنین می تواند ناشی از فشار خون بالا و بیماری قلبی باشد. این شرایط در مردان مبتلا به دیابت رایج است. اگرچه سن می تواند به ED کمک کند، اختلال نعوظ اغلب در مردان مبتلا به دیابت زودتر رخ می دهد. مردان ممکن است قبل از تشخیص دیابت یا بیماری قلبی متوجه مشکلات نعوظ شوند.

با یک متخصص صحبت کنید

بسیاری از مردان نمی خواهند در مورد اختلال نعوظ صحبت کنند. حتی به یک پزشک. اما خجالت نکشید و از ما کمک بگیرید. یک مکالمه کوچک می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. در اینجا خواهیم خواند چه باید کرد:

بپرسید چگونه می توانید دیابت خود را بهتر مدیریت کنید. سطح قند خون بهتر می تواند به محافظت از اعصاب و عروق خونی شما کمک کند. وقتی آسیب ببینند، باعث اختلال نعوظ می شوند. به طور کلی احساس بهتری خواهید داشت و کیفیت زندگی خود را بهبود می بخشید. از ارائه دهنده خود بپرسید که آیا اقدامات درستی برای مدیریت دیابت خود انجام می دهید یا خیر.
در مورد سایر مسائل بپرسید. برای مردان مبتلا به دیابت ابتلا به سایر بیماری های مزمن معمول است. برخی ممکن است باعث ایجاد یا بدتر شدن این اختلال شوند. با ارائه دهنده خود کار کنید تا از سایر مسائل بهداشتی مطلع شوید.
داروهای خود را چک کنید از پزشک خود در مورد داروهای خود سوال کنید. آنها می توانند باعث مشکلات نعوظ شما شوند. برخی از داروها، مانند داروهایی که برای درمان افسردگی یا فشار خون بالا هستند، باعث ایجاد ED می شوند. تغییر داروهای خود ممکن است کمک کند.

به دنبال مشاوره باشید.

اضطراب و استرس می تواند اختلال نعوظ را بدتر کند. اختلال نعوظ می تواند بر شما و همسرتان فشار روانی وارد کند. یک روانشناس  و یا یک مشاور می تواند به شما و شریک زندگیتان کمک کند تا با آن مقابله کنید.

گزینه های درمانی خود را در نظر بگیرید

راه های زیادی برای درمان این اختلال وجود دارد. از پزشک خود بپرسید که کدام یکی از این گزینه ها ممکن است برای شما کار کند:

داروهای خوراکی اختلال نعوظ.

داروهای اختلال نعوظ شامل سیلدنافیل (ویاگرا)، تادالافیل (سیالیس، آدسیرکا)، واردنافیل یا آوانافیل (استندرا) است. داروهای خوراکی قرص هایی هستند که از طریق دهان مصرف می شوند. این قرص‌ها می‌توانند جریان خون به آلت تناسلی شما را تسهیل کنند و نعوظ را راحت‌تر شکل دهند و حفظ کنند. با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا یکی از این داروها برای شما انتخاب ایمنی است یا خیر.

سایر داروها برای کمک به نعوظ

اگر قرص ها گزینه خوبی برای شما نیستند، ممکن است پزشک شما یک شیاف کوچک را توصیه کند که این شیاف را قبل از رابطه جنسی در نوک آلت تناسلی خود قرار دهید. درمان دیگر دارویی است که به قاعده یا پایین آلت تناسلی خود تزریق می کنید. مانند داروهای خوراکی، این داروها جریان خون را افزایش می دهند که به شما کمک می کند نعوظ داشته باشید.

دستگاه نعوظ خلاء.

این دستگاه که پمپ آلت تناسلی یا پمپ خلاء نیز نامیده می شود، لوله توخالی است که روی آلت تناسلی خود قرار می دهید. از یک پمپ برای کشیدن خون به آلت تناسلی شما برای ایجاد نعوظ استفاده می کند.سپس یک نوار در پایه آلت تناسلی قرار می گیرد تا نعوظ را پس از برداشتن لوله حفظ کند. استفاده از این وسیله دستی یا باتری ساده و کم خطر است. اگر پمپ آلت تناسلی انتخاب خوبی برای شما باشد، پزشک شما ممکن است مدل خاصی را تجویز کند. به همین علت، می توانید مطمئن باشید که مطابق با نیازهای شما است و به خوبی ساخته شده است.

کاشت آلت تناسلی.

اگر داروها یا پمپ آلت تناسلی برای شما مناسب نبود، جراحی ایمپلنت می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. ایمپلنت آلت تناسلی نیمه سفت یا بادی گزینه ای مطمئن و موثر برای بسیاری از مردان مبتلا به این اختلال است.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.