به دلیل سبک زندگی امروزه جوامع بشری احتمال ابتلا به بیماری دیابت زیاد شده است لذا امروزه نیاز به پیشگری دیابت با توصیه هایی برای سبک زندگی سالم  لازم است.

پیشگری دیابت با توصیه هایی برای سبک زندگی سالم

پیشگری دیابت با توصیه هایی برای سبک زندگی سالم

 

پیشگری دیابت با توصیه هایی برای سبک زندگی سالم

  1.  جهت پیشگیری دیابت برای سبک زندگی سالم  اولین توصیه کنترل وزن است. افزایش وزن و چاقی می تواند زمینه ساز شروع  بیماری دیابت باشد.
  2. از سبزیجات و حبوبات و سالادهای در رژیم غذایی روزانه خود زیاد استفاده کنید.در سالادها استفاده از سرکه توصیه می گردد.
  3. روزانه تا می توانید پیاده روی کنید.حتی اگر وزن کم نکنید، این کار برایتان بسیار سودمند است.
  4. کسانی که در هفته ۵ ساعت و یا هر روز نیم ساعت ورزش کنند،خطر ابتلا به دیابت را ۸۵% کم می کنند.ورزش توان جذب انسولین بدن را افزایش می دهد که این امر نهایتاً به جذب بیشتر قند در سلولها  و پیشگری از دیابت کمک می کند.
  5. در طول روز قهوه زیاد بنوشید. البته از قهوه ای استفاده کنید که دارای کافئین باشد.
  6. بجای استفاده از غذاعای آماده و فست فودها و همچنین غذاهای داری سوسیس و کالباس از غذاهای خانگی استفاده نمایید.
  7. در مصرف گوشت قرمز زیاده روی نکنیدتا مستعد بیماری دیابت نشوید.
  8. در رژِیم غذایی خود از ادویه جات به ویژه دارچین استفاده کنید.
  9. سعی کنید ازتنش ، اضطراب و فشارهای روحی و عصبی بپرهیزید. آرامش روح و روان پیام آور سلامتی است.
  10. شبها خوب و به میزان کافی ولازم بخوابید. میزان خواب بین ۶ تا ۸ ساعت کافی است.
  11. تنها زندگی نکنید.زنانی که تنها زندگی می کنند، ۲.۵ برابر بیشتر از زنان دیگر،احتمال ابتلا به بیماری دیابت را دارند.
  12. اکثرعلائم بیماری دیابت در آغاز ، نامحسوس هستند. اشخاص بالای ۴۵ سال بایستی مرتب از میزان قند خون خود باخبر باشند. جوانان در صورت داشتن زمینه های مساعد کننده بیماری قند خون ، مانند چاقی ، استعداد فامیلی ، کلسترول و فشار خون بالا و … بایستی مرتب میزان قند خود را آزمایش کنند.

جهت مشاوره و درمان با متخصصان ما در کلینیک دیابت کرج تماس بگیرید.