زودانزالی و دیابت

زودانزالی و دیابت

دیابت و زودانزالی

دیابت وضعیتی است که بسیاری از مردان تا به امروز با آن دست و پنجه نرم می کنند. از نظارت مداوم بر سطح گلوکز گرفته تا محدود کردن رژیم غذایی، تشخیص دیابت اغلب مستلزم تغییرات گسترده در شیوه زندگی است اگر می‌خواهید سلامت خود را کنترل کنید.

اما این عادات جدید تنها چیزهایی نیستند که باید نگران آنها باشید.

اثرات دیابت فقط به سطح انسولین شما محدود نمی شود. همچنین تأثیر قابل توجهی بر زندگی جنسی شما دارد.

مردان مبتلا به دیابت نوع 2 به احتمال زیاد در طول فعالیت جنسی با حملات زودانزالی مواجه می شوند.

این ما را به این سوال می رساند که دیابت – وضعیتی که به دلیل قند خون بالا ظاهر می شود – چگونه بر انزال شما تأثیر می گذارد؟

انزال زودرس چیست؟

به طور کلی، زودانزالی اتفاقی است که در آن قبل از اینکه هر یک از طرفین برای آن احساس آمادگی کند، اوج جنسی رخ می دهد. این می تواند منبع بزرگی از آشفتگی در جنبه جنسی بسیاری از روابط باشد.

انجمن بین المللی پزشکی جنسی، با وارد شدن به این مشکل، انزال زودرس را پس از وقوع پدیده های زیر در نظر می گیرد:

انزالی که همیشه یا تقریباً همیشه کمتر از 1 دقیقه پس از دخول واژینال رخ می دهد.
ناتوانی در به تاخیر انداختن انزال در تمام دخول های واژن
احساس ناراحتی، اجتناب و ناامنی شدید به دلیل ناتوانی در کنترل انزال.
اگر فقط چند مورد از انزال زودرس در حین رابطه جنسی وجود داشته باشد، ممکن است فقط یک رویداد یکباره باشد و دلیل بزرگی برای نگرانی نباشد. با این حال، ارگاسم های زودرس مکرر نشان دهنده PE (انزال زودرس) است.

شیوع زودانزالی بالا است، به این معنی که شما از تجربه آن مستثنی نیستید. برای ایمن بودن، با یک پزشک متخصص در زمینه PE مشورت کنید تا بدانید چگونه از این اختلال جنسی رایج مردان در امان بمانید.

آیا دیابت باعث زودانزالی می شود؟

دیابتی بودن کار آسانی نیست. و در حالی که توانایی جنسی ممکن است کمترین نگرانی یک دیابتی به نظر برسد، توجه به این نکته مهم است که در واقع بین دیابت و انزال زودرس همبستگی وجود دارد.

در مطالعه ای که در مجله بین المللی آندرولوژی با بیش از 670 بیمار مرد دیابتی منتشر شد، شیوع انزال زودرس در مردان زیر 50 سال 32.4 درصد و در مردان 50 ساله و بالاتر 67.8 درصد بود.

علاوه بر این، یک مطالعه همچنین مشاهده کرد که مردان با کنترل متابولیک ضعیف 9.6 برابر بیشتر از افرادی که کنترل متابولیک خوبی داشتند، PE را گزارش کردند. افراد دیابتی، به ویژه مبتلایان به دیابت، به دلیل کاهش سطح انسولین، کنترل متابولیک ضعیفی دارند.

این در نتیجه منجر به کاهش انرژی و اثربخشی سلولی در سراسر بدن، از جمله آلت تناسلی می‌شود.

ارتباط بین دیابت و زودانزالی

علیرغم شواهد ذکر شده در این تحقیقات، دانشمندان هنوز به طور فعال در حال بررسی چگونگی ارتباط دیابت با انزال زودرس هستند.

با این حال، بسیاری از متخصصان پزشکی این ارتباط را به نقص عملکرد سیستم عصبی خودمختار نسبت می دهند.

انزال توسط سیستم عصبی کنترل می شود و زمانی که تحریک شما از یک آستانه عبور می کند، اعصاب خودمختار در بدن سیگنال هایی را برای شروع ارسال می کنند.

اما برای بیماران دیابتی، اعصاب اطراف آلت تناسلی ممکن است به دلیل آسیب و مقاومت دچار اختلال در عملکرد شوند، این عارضه معروف به نام نوروپاتی آلت تناسلی دیابتی است.

هنگامی که این اعصاب و رگ های خونی آسیب می بینند، به طور طبیعی ممکن است جریان خون قطع شود. این می تواند باعث طیفی از اختلالات جنسی، از جمله انزال زودرس شود.

اگر متوجه شدید که زودتر از حد معمول تیراندازی می‌کنید، برای برنامه‌های درمانی مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.