دیابت و ازدواج

دیابت و ازدواج

دیابت و ازدواج

ابتلا به دیابت می تواند زندگی شما را تغییر دهد و مطمئناً می تواند بر روابط شما خواه در زمان نامزدی و یا در زمان ازدواج تاثیر گذارد. مدیریت دیابت توجه و تمرکز زیادی را می طلبد، که درک آن برای شریک زندگی نا آشنا با دیابت ممکن است دشوار باشد. شما باید به دقت بر مواد خوراکی خود نظارت کنید و قند خون خود را به طور مکرر در طول روز بررسی کنید.

و اگر همیشه در مدیریت دیابت خود دقت نمی کنید، ممکن است همسرتان نیز تحت تأثیر قرار گیرد. یک مطالعه جدید در مورد افرادی که شرکای آنها مبتلا به دیابت نوع 2 بودند، نشان داد افرادی که سعی در کنترل شدید رژیم غذایی شرکای خود داشتند، احساس فشار روانی خاصی می کنند.

هم چنین، اگر بیمار شوید و به کمک نیاز داشته باشید، ممکن است  همسر شما باید بر کنترل دیابت شما نظارت داشته باشد.

اغلب سال اول ازدواج، اغلب سخت ترین سال است. یادگیری زندگی مشترک و کار گروهی همزمان با دیابت، اغلب به تنظیمات خاصی حتی برای سایر زوج  هایی نیاز دارد که از ازدوجشان مدت ها گذشته است. در این مقاله 5 راهکار برای رویارویی راحت تر با دیابت و ازدواج ذکر شده است:

1- به یک تیم متحد تبدیل شوید

بعد از برنامه ریزی عروسی و برگزاری جشن، شاید متوجه شوید که بخش هایی از روابط خود را نادیده گرفته اید. شروع زندگی مشترک به معنای سرمایه گذاری در یکپارچه شدن – حتی در مورد مقابله با دیابت است. Tai Mendenhall، متخصص در خانواده درمانی پزشکی در دانشگاه مینسوتا می گوید: “ما از تحقیقات در رابطه با زوج های ناسازگار می دانیم، جایی که یک فرد مبتلا به بیماری است و دیگری اینطور نیست، اگر هردو دارای تفکر واحدی باشند که هر دو درگیر آن هستیم، نتایج بهتری دارند [و] از ازدواج رضایت بیشتری خواهند داشت.” هنگامی که یک شریک زندگی خود را از مدیریت بیماری همسرش حذف نماید، می تواند باعث تداخل در روند تیمی و ارتباط سالم باشد.

2- در مورد روش های مراقبت آگاهی کسب کنید

شریک زندگی شما باید  نسبت به  مدیریت و کنترل دیابت آگاه باشد.  خانم Anne Safran Dalin، 63 ساله از هیلزبورو در نیوجرسی، 41 سال است که با همسرش جیم ازدواج کرده است. در سال 2005  پیش دیابتی در وی تشخیص داده شد و با پیروی از رژیم غذایی سالم، دیابت نوع 2 را مدیریت می کند. Dalin می گوید: “این وظیفه [فرد مبتلا به دیابت] است که شریک زندگی خود را برای مراقبت از سلامتی خود آموزش دهند.” “اگر شریک زندگی مایل به حضور در یک برنامه آموزشی یا [یک جلسه] با مشاور دیابت باشد، این یک قدم بزرگ برای زوج ها خواهد بود.”

3- صبر داشته باشید

Sarah Mart، 45 ساله از فورت کالینز، کلرادو، از 7 سالگی با دیابت نوع 1 زندگی کرده است. همسر وی دیابت ندارد، بنابراین منحنی یادگیری او کمی پیچیده تر بوده است. مارت می گوید: “زندگی با دیابت، یا زندگی جدید با فردی مبتلا به دیابت مانند یادگیری یک زبان جدید است.” بسیاری از اصطلاحات جدید، ابزارهای جدید، معانی مختلف و اصطلاحات مختلف برای یادگیری وجود دارد. همسر وی مطالب مختلفی درباره دیابت می خواند، اما این فقط بخشی از داستان بود. ” صحبت در مورد انتظارات هر دو شریک و همچنین هرگونه فرضی ممکن است به زوجین کمک کند تا زندگی مشترک بهتری داشته باشند.

4- قوانین خاصی تنظیم کنید

Mark Heyman، دکترا، CDE، روانشناس دیابت و بنیانگذار مرکز دیابت و سلامت روانی می گوید: وی و همسرش، قواعدی مشترک را برای نحوه ی مدیریت دیابت نوع یک تنظیم کردند. به عنوان مثال، هنگامی که همسرش فکر می کند سطح قند خون پایین است، از وی درخواست می کند تا سطح قند خون خود را چک کند، هیچ سؤالی پرسیده نمی شود، و  Mark آن را انجام خواهد داد. اما آن ها خط قرمزهایی هم دارند: هایمن می گوید این ریسک وجود دارد که شریک زندگی بدون دیابت تبدیل به “پلیس دیابت” شود، که بیش از حد سلامت همسر را کنترل می کند – و احتمالاً هر دو را ناامید می کند. Mark Heyman می گوید، به مبتلایان به دیابت اجازه دهید در مورد کنترل دیابت خود تصمیم گیری کنند. “این مهم است که شریک زندگی بدون دیابت، انعطاف پذیر و فهیم باشد.”

5- محافظت از سلامت باروری و روابط زناشویی

عدم کنترل قند خون می تواند بر صمیمیت در روابط زناشویی تأثیر بگذارد. مردان مبتلا به دیابت، به ویژه افراد با کنترل قند خون ضعیف، می توانند به اختلال نعوظ دچارشوند. زنان مبتلا به دیابت که قصد بارداری دارند، باید کنترل عالی گلوکز – A1C را تا حد ممکن نزدیک به حد طبیعی انجام دهند – و عملکرد تیروئید خود را قبل از تلاش برای تصحیح آزمایش کنند.

همچنین زنان ممکن است با عفونت های دستگاه ادراری روبرو شوند، در طول مقاربت احساس درد کنند و یا برای برانگیختن زمان بیشتری نیاز داشته باشند. درمان های موثری برای بهبود روابط زجین وجود دارد. در مورد آنچه ممکن است برای شما و همسرتان مفید باشد، با پزشک خود صحبت کنید. Janis Roszler، نویسنده ی کتاب روابط زناشویی و دیابت می گوید: “صمیمیت منطقه بسیار مهمی از زندگی شما است.” “لازم نیست که به خاطر اینکه یکی یا هردوی شما به دیابت مبتلا هستید، با آن خداحافظی کنید.”

منبع: Diabetes ForecastEvery day Health

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.